Verschillende ouders in de gemeenten Nunspeet, Elburg en Oldebroek uitten vorige week klachten over het leerlingenvervoer dat wordt uitgevoerd door Willemsen - de Koning. Zij ervaren problemen zoals onregelmatige vertrektijden, afwijkende routes en een gebrek aan respons bij klachten.
Operations Manager Michel Leenders reageerde namens Willemsen - de Koning en onderaannemer Taxi Centrale Zwolle. Hij benadrukte dat klachten serieus worden genomen en dat er wordt samengewerkt met een onafhankelijk klachtenbureau.
Willemsen - de Koning wijst op een landelijk tekort aan chauffeurs als een van de oorzaken voor de uitdagingen. Ook benadrukken zij de noodzaak van efficiënt vervoer om kosten te drukken, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen.
De gemeenten Nunspeet, Elburg en Oldebroek erkennen de problemen en benadrukken de gezamenlijke verantwoordelijkheid voor een duurzaam leerlingenvervoersysteem. Ze roepen ouders op om klachten officieel te melden en zijn op zoek naar verbeteringen in samenwerking met alle betrokken partijen.